Eerste dagen

Dus ik ben al 2 volledige dagen in Akureyri. Ik heb nog niet zo veel gedaan, ik heb de omgeving wat verkend samen met mijn zus en broer.

Maandag zijn we in de voormiddag eens naar het toeristische gedeelte gaan kijken, dat was eigenlijk niet zo veel. Het is hier echt niet zo groot. Er meren wel iedere dag cruise schepen aan, dat is wat triestig voor het uitzicht. In de namiddag ben ik met mijn broer en zijn vriendin een kleine wandeling gaan maken in een bos. Ja er zijn ook wat kleine bosjes in Ijsland 😉 In de avond heb ik met de mama een kleine wandeling gemaakt naast de rivier ‘Glerá’ die ligt in de stad. Die avond hebben we pizza besteld bij dominos, dat is heel dicht bij ons huis 🙂

Dinsdag heb ik ‘s morgens weer een kleine wandeling gemaakt in een ander stukje van de stad, er was daar een aanmeer plaats voor bootjes en andere leuke huisjes. In de middag zijn we gereden op een berg en vanaf daar had je een uitzicht op de hele stad. In de namiddag ben ik samen met de mama gereden naar Dalvík, daar hebben we iets gedroken in een leuk cafétje van haar broer. Daarna zijn we nog besjes gaan plukken op de berg, heel erg leuk. Na het eten heb ik wat Ijslands geleerd van mijn zusje, ik weet nu al een paar woordjes.

 

 

 

Leave a comment